Wij zijn op zoek naar een enthousiaste vrijwilliger die ons team kan komen versterken als Voorlichter. Wil jij jouw opgedane ervaringen en/of herstelproces m.b.t. BPS ook inzetten ten behoeve van anderen? Stuur ons dan een sollicitatiebrief met CV!

Wat zijn de taken?

Als voorlichter voor Stichting Borderline ga je voorlichting geven bij externe partijen en particulieren. Het kan gaan om lotgenotengroepen, familieleden, hulpverlening, onderwijs, woongroepen, ziekenhuizen, Ggz instelling, etc. Je vertelt hierbij over je proces, wat je hebt meegemaakt en wat de do’s en dont’s zijn. De voorlichting geeft mensen een duidelijker beeld over deze diagnose aan zowel omstanders, hulpverleners, als mensen met de diagnose zelf. Deze functie kan gecombineerd worden met andere functies binnen de stichting.

Wat verwachten wij van jou?

• Je hebt (ooit) de diagnose Borderline persoonlijkheidsstoornis gekregen ÓF;
  • Je bent een naaste/betrokken bij iemand met de Borderline persoonlijkheidsstoornis ÉN;
  • beschikt over voldoende inzicht in de Borderline persoonlijkheidsstoornis.
  • Je hebt inzicht in de eigen proces en kunt voldoende afstand nemen van je problematiek.
  • Je bent in staat je grenzen aan te geven en eventueel bespreekbaar te maken.
  • Je hebt goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden.
  • Je werkt zorgvuldig en komt gemaakte afspraken na.

Wat kun jij van ons verwachten?

• Reis- en onkostenvergoeding.
  • Vrijwilligersvergoeding.
  • Werken in een enthousiast team.
  • De mogelijkheid tot het opdoen van werkervaring als sociale activatie.
  • Mogelijkheid tot het volgen van trainingen binnen jouw persoonlijke interessegebied bij PGO Support.
  • Begeleiding door ons bestuur.

Meer weten of reageren?
Schroom niet en neem contact met ons op. Stuur je vragen of sollicitatie naar vrijwilligercoordinator@stichtingborderline.nl.