Vacature lotgenoten contact – naasten (2-4 uur/week)

Heb jij ervaring als naaste betrokkene bij iemand met borderline en wil je jouw persoonlijke ervaring inzetten om anderen te ondersteunen? Dan zijn wij op zoek naar jou! Wij zoeken enthousiaste vrijwilligers om ons team lotgenotencontact – naasten te versterken.

Functieomschrijving:

Als vrijwilliger voor lotgenotencontact heb je als belangrijkste taak het bemannen van onze lotgenotentelefoon en het beantwoorden van e-mails. Je staat lotgenoten en naastbetrokkenen te woord, biedt een luisterend oor en geeft informatie en advies. Daarnaast kun je deelnemen aan diverse projecten van de stichting, zoals het geven van voorlichting en de organisatie van publieksdagen.

Wie ben jij?

• Je hebt ervaring als naaste betrokkene bij iemand met borderline.
  • Je hebt inzicht in je eigen proces en kunt voldoende afstand nemen van de problematiek.
  • Je bent bereid om de training Lotgenotencontact te volgen via PGOSupport.
  • Het aangeven van je grenzen en bespreekbaar maken van zaken gaat je goed af.
  • Je bent een goede luisteraar en nieuwsgierig van aard.
  • Je werkt zorgvuldig en komt afspraken na; we kunnen op je rekenen!
  • Je bent beschikbaar voor minimaal 4 uur per week, voornamelijk vanuit huis.

Wat kun je van ons verwachten?

• We bieden een reis- en onkostenvergoeding en een vrijwilligersvergoeding.
  • Je komt te werken in een enthousiast team bij een warme en informele organisatie.
  • Onze vrijwilligers steunen elkaar en je kunt altijd rekenen op de ondersteuning van het bestuur en de vrijwilligerscoördinator.
  • We proberen zoveel mogelijk rekening te houden met jouw wensen en (on)mogelijkheden.
  • Je krijgt de mogelijkheid om gratis relevante trainingen te volgen bij PGO Support.
  • En onthoud, het werk kan soms confronterend zijn, maar het is ook enorm dankbaar!

Meer informatie of solliciteren?

Heb je interesse om als vrijwilliger aan de slag te gaan in ons team lotgenotencontact naasten? Aarzel dan niet langer en neem gerust contact met ons op! Stuur je vragen en/of een korte motivatiebrief en CV naar onze vrijwilligerscoördinator via vrijwilligercoordinator@stichtingborderline.nl. We kijken ernaar uit om van je te horen!

Meer weten of reageren?
Schroom niet en neem contact met ons op. Stuur je vragen of sollicitatie naar vrijwilligercoordinator@stichtingborderline.nl.