Opnamedag Stichting Borderline

Ik kijk met heel veel plezier en een goed gevoel terug op de opnamedag van Stichting Borderline. In het Van der Valk Hotel Breukelen vonden eind augustus verschillende opnames plaats onder de uitstekende (bege)leiding van MEO. In de ochtend werd er gestart met twee diepte-interviews, vervolgens werden er verschillende promotiefilmpjes gemaakt en na een heerlijke lunch was het de beurt aan Ben Prins. Hij was de gespreksleider van de twee webinars over borderline; eentje met lotgenoten en eentje met naasten. De dag werd afgesloten met een gezellige borrel waar we de kans kregen om (voor het eerst ‘live’) met elkaar in gesprek te gaan en de dag te bespreken. Alle opnames zullen rond november online komen, dus houd vooral de socials en de website van Stichting Borderline in de gaten.

Aanvankelijk zou ik alleen verschillende promotiefilmpjes opnemen, maar door ziekte van een vrijwilliger werd ik last minute gevraagd om ook deel te nemen aan het webinar voor lotgenoten. Superleuk natuurlijk! Mijn eerste ontmoeting met Ben, vlak voor de opnames, maakte veel indruk. Ik voelde me onmiddellijk op mijn gemak en dat leidde tot een open, fijn en geanimeerd gesprek. Het was voor Ben de eerste keer dat hij zo ondergedompeld werd in de wereld van borderlineproblematiek en zijn oprechte interesse in mij (en de andere vrijwilligers) maakte het mogelijk om hem deelgenoot te maken van ons leven en alles wat erbij komt kijken als je een persoonlijkheidsstoornis hebt.

De opnames van het promotiefilmpje en de webinars verliepen voorspoedig. Terugkijkend vond ik de promotiefilmpjes toch best lastig. Ik wilde zoveel zeggen, zoveel vertellen, maar met meerdere camera’s voor je neus en mensen die meekijken was dat lang niet zo makkelijk. Gelukkig was ik niet de enige met zenuwen en uiteindelijk hebben we er volgens mij echt iets moois van gemaakt.

Dat geldt ook voor de webinars met Ben. Het concept van een tafelgesprek nodigt uit om samen bepaalde onderwerpen uit te lichten. Zonder al te veel te verklappen had Ben ook een aantal prikkelende stellingen voor ons die het een en ander aan reactie uitlokten. Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

Na een fijne borrel en leuke gesprekken met gelijkgestemden ging ik moe, maar heel voldaan weer naar huis toe.

Anika Rooke