Onze nieuwe voorzitter Ine Woudstra stelt zich voor

In het begin van 2022 was ik actief op zoek naar bestuurswerk. Na 14 jaar voorzitterschap van de Contactgroep Marfan zocht ik naar een nieuwe uitdaging. Maar dan wel eentje waar mijn hart warm van werd, ik energie van kreeg en waar ik mijzelf verbonden aan kon voelen.

En dat werd Stichting Borderline! Na een korte meekijk periode met het bestuur werd ik al snel secretaris en kende ik de wens van de voorzitter Hans de Jong, om een stapje terug te willen doen als voorzitter. Ik had er uiteindelijk minder dan een jaar voor nodig om te besluiten dat ik het stokje wel wilde overnemen.

En zo ben ik sinds 1 februari de nieuwe voorzitter van Stichting Borderline en stel ik mijzelf graag even verder voor.

Ik ben Ine Woudstra, 55 jaar oud, moeder van drie volwassen kinderen die al op zichzelf wonen. Mijn oudste dochter, 29 jaar, is gediagnosticeerd met de Borderline Persoonlijkheid Stoornis (BPS), zij heeft een broer en een zus die allebei 27 jaar zijn.

Ik heb een man, een enorm verwend klein hondje en woon in de Achterhoek, in het dorpje Varsseveld. Op alle werkdagen verlaat ik dit dorpje om het land in te gaan. Ik werk als accountmanager voor Bartiméus, een organisatie voor blinden en slechtzienden.

Ook ben ik, namens D66, actief in de lokale politiek en ben ik mentor voor een cliënt met een verstandelijke beperking.

Stichting Borderline bestaat bijna 25 jaar, ik mag voortbouwen op een mooie geschiedenis en met doelen die we als bestuur samen hebben. Ik ben gestart met mijn rondje langs alle vrijwilligers, die zorgen dat er lotgenotencontact geboden wordt en voorlichting gegeven wordt. Vanuit bestuur en vrijwilligers werken we ook nog aan de belangenbehartiging.

En eerlijk is eerlijk, ook ik krijg vragen waarom ik mij juist aan deze Stichting verbindt. En dat heeft dan alles te maken met de negatieve beeldvorming rond BPS.

En juist dáárom! Want zo lang wij als Stichting, en ik als nieuwe voorzitter, nog aanlopen tegen het stigma, de negativiteit en de verkeerde beeldvorming rond BPS weet ik dat er nog heel veel te doen is. En daar ga ik mijzelf als voorzitter, samen met mijn collega bestuursleden en vrijwilligers graag voor inzetten.

Ik ben bereikbaar op ine.woudstra@stichtingborderline.nl
Graag tot ziens allemaal!