Wij zoeken gespreksbegeleiders!

Stichting Borderline zoekt een gesprekbegeleider voor onze lotgenotengroep in Utrecht.

Dit werk is van GROTE waarde, want lotgenotencontact helpt!

Wat zijn de taken?

Je organiseert samen met een andere begeleider eens per maand een lotgenotenbijeenkomst. De leden hebben allemaal ervaring met borderline problematiek, maar zijn met behulp van hun lotgenoten op weg naar een beter leven.

Wie ben jij?

• Je hebt (ooit) de diagnose borderline persoonlijkheidsstoornis gekregen of je bent als naaste betrokken bij iemand met borderline.
  • Je hebt inzicht in het eigen proces en kunt voldoende afstand nemen van je problematiek.
  • Je bent bereid om de training Lotgenotencontact te volgen via PGOSupport.
  • Je bent in staat je grenzen aan te geven en bespreekbaar te maken.
  • Je kunt goed luisteren en bent nieuwsgierig.
  • Je werkt zorgvuldig en komt afspraken na, we kunnen op je rekenen!
  • Je bent voor minimaal 6 uur per maand beschikbaar
  • Het is voor jou geen probleem om eens in de maand naar Utrecht te komen.
  • Je bent eens per maand beschikbaar in de avonduren.

Wat kun jij van ons verwachten?

• Je draait de lotgenotengroep met een ervaren vrijwilliger.
  • We bieden een reis- en onkostenvergoeding en een vrijwilligersvergoeding.
  • Je komt te werken in een enthousiast team bij een warme en informele organisatie.
  • De vrijwilligers steunen elkaar en je kunt ook altijd een beroep doen op het bestuur en de vrijwilligerscoördinator.
  • We houden zoveel als mogelijk rekening met je wensen en (on)mogelijkheden.
  • Verder bieden we de mogelijkheid om gratis relevante trainingen te volgen bij PGO Support.
  • En onthoud, het werk is soms confronterend maar enorm dankbaar!

Meer weten of reageren? Denk niet langer na, maar neem gerust contact met ons op!
Stuur je vragen en/of korte motivatiebrief & CV naar onze vrijwilligerscoördinator.