Yeah! Ik ben blij! Waarom? Omdat ik sinds deze week weer mijn werkzaamheden voor Stichting Borderline kan hervatten. De nieuwe website van de stichting is een feit en mij is nu gevraagd om als hoofdredacteur de puntjes op de i te zetten.

De afgelopen vijf jaar heb ik voor de stichting heel wat Nieuwsbrieven gemaakt. Die kwamen alleen bij de donateurs en enkele geïnteresseerden terecht. Heel jammer, want er zaten zoveel waardevolle artikelen bij die juist voor lotgenoten en naasten zoveel steun, troost en hoop konden bieden. Met de komst van de nieuwe website hebben ik groen licht gekregen om in mijn archieven te duiken en een selectie te maken van de artikelen die binnenkort voor iedereen toegankelijk zullen zijn. Daar ben ik zo ontzettend blij mee.

Ik zie het als een blijk van vertrouwen dat ik deze taak mag uitvoeren. Het is aardig wat werk, maar ik zie ook al voor me hoe het eindresultaat gaat zijn: een mooie website vol informatie, ervaringsverhalen, interviews, columns en actueel nieuws. Zodra ik alles bijgewerkt heb, gaan we als redactie verder waar we vorig jaar gestopt zijn.

Het stemmetje in mij dat al dagen krijst dat ik ga falen en dat mijn werk nooit perfect zal zijn, heb ik nu redelijk onder controle. Maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat het eenvoudig was. Ik weiger echter om iets dat zo leuk is om te doen, stuk te laten maken door die eeuwige interne saboteur. En inmiddels weet ik ook dat je het toch niet iedereen naar de zin kan maken, hoe hard ik ook mijn best doe. Dus goed is goed genoeg, en geloof me, ook die standaard ligt behoorlijk hoog.

De komende tijd ga ik strijdbaar verder en hoop ik dat steeds meer mensen de weg naar de website van Stichting Borderline gaan vinden.