MIND Familie-/Naastendag 2021

Op zaterdag 27 november is er weer een MIND Familie-/Naastendag. In de afgelopen 1,5 jaar hebben we deze dag vanwege corona moeten uitstellen, dus we zijn blij dat we nu daadwerkelijk weer met de organisatie aan de slag kunnen. Voor 27 november betekent dat een hybride vorm, dus er kunnen 150 mensen fysiek aanwezig zijn (alleen op basis van vertoon geldige QR-code) op het Corderiuscollege in Amersfoort. Dat is 1/3 van de capaciteit van de zaal en dus daarmee kunnen we een ruime zaalopstelling maken. Mochten de coronamaatregelen toch nog aangepast worden, dan passen we de capaciteit aan. De andere deelnemers kunnen online de Familie-/Naastendag bijwonen. We hebben het programma zoals we dat voor 14 maart 2020 hadden bedacht zoveel mogelijk gehandhaafd. Wel is er in de workshops het een en ander veranderd. Je vindt alle informatie via de link onderaan deze pagina.

De MIND Familie-/Naastendag komt tot stand door samenwerking van organisaties die verbonden zijn aan MIND, de beweging voor en door mensen met een psychische kwetsbaarheid en hun naasten. Het thema van deze dag is: ‘Geef je grenzen aan?!

Deelname op locatie kost 30 euro en deelname online kost 25 euro, te betalen bij aanmelding (een factuur ontvangen is niet mogelijk).

familiedag@wijzijnmind.nl.

Gegevens locatie MIND Familie-/Naastendag:
Corderius College
De Ganskuijl 105
3817 EZ Amersfoort

Bereikbaarheid met het openbaar vervoer
Zie 9292
Vanaf station Amersfoort Centraal kan je ook een OV fiets huren. Een NS Zonetaxi is ook een optie.

Bereikbaarheid met de auto
Het Corderius College ligt in een woonwijk. Daar is niet veel parkeergelegenheid.
Bekijk hier de parkeermogelijkheden in Amersfoort.
Vanwege de veiligheid is parkeren op het schoolplein van het Corderius College alleen toegestaan met een Europese gehandicaptenparkeerkaart.

10.00 uur: Ontvangst met koffie en thee en online inloop

10.30 uur: Aanvang plenaire programma in Het Paviljoen en online:

• Welkom door dagvoorzitter Ben Roelands
  • Presentatie animatie ‘Grenzen stellen’ van Naasten in Kracht
  • Inleiding door Marian Zegwaard, over de complexiteit van grenzen stellen door familie en naasten van mensen met een psychische kwetsbaarheid of psychiatrische aandoening. Marian is zus-van, sociaal psychiatrisch verpleegkundige, coördinator familieprogramma bij Altrecht en gepromoveerd op familieondersteuning in de ggz
  • ​MIND Young presenteert Feit of Fabel

​12.30 uur: Lunch

• In lokaal 0.10 zijn de gesprekstafels voor mensen die specifieke vragen hebben of even rustig met iemand willen praten
  • In de Aula, Het Paviljoen en online zijn presentaties van de lidorganisaties te zien

13.45 uur:

• Start van de online workshops
  • Start van de workshops op locatie in de lokalen op de begane grond (Zie plattegrond)

15.45 uur: Alle workshops worden afgerond

Bekijk hier de inhoud van de workshops en het aanmeldformulier.