Wij zijn op zoek naar enthousiaste vrijwilligers die ons team lotgenotencontact willen versterken!
Wil je jouw ervaring met borderline en herstel ook inzetten ten behoeve van anderen die contact zoeken via onze lotgenotentelefoon of mail? Neem dan contact met ons op!

Wat zijn de taken?
De medewerkers van ons lotgenotencontact hebben als eerste prioriteit het bemannen van de lotgenotentelefoon en het beantwoorden van email. Zij staan lotgenoten en naastbetrokkenen te woord, bieden hen een luisterend oor en geven informatie en advies. Daarbij kan elke vrijwilliger deelnemen in de diverse projecten van de stichting, zoals het geven van voorlichting en de publieksdagen die we snel weer hopen te organiseren.

Wie ben jij?

• Je hebt (ooit) de diagnose borderline persoonlijkheidsstoornis gekregen of je bent als naaste betrokken bij iemand met borderline.
  • Je hebt inzicht in de eigen proces en kunt voldoende afstand nemen van je problematiek.
  • Je bent bereid om de training Lotgenotencontact te volgen via PGOSupport.
  • Je bent in staat je grenzen aan te geven en bespreekbaar te maken.
  • Je kunt goed luisteren en bent nieuwsgierig.
  • Je werkt zorgvuldig en komt afspraken na, we kunnen op je rekenen!
  • Je bent voor minimaal 4 uur per week beschikbaar om thuis of op ons kantoor in Utrecht te werken.

Wat kun jij van ons verwachten?

• We bieden een reis- en onkostenvergoeding en een vrijwilligersvergoeding.
  • Je komt te werken in een enthousiast team bij een warme en informele organisatie.
  • De vrijwilligers steunen elkaar en je kunt ook altijd een beroep doen op het bestuur en de vrijwilligerscoördinator.
  • We houden zoveel als mogelijk rekening met je wensen en (on)mogelijkheden.
  • Verder bieden we de mogelijkheid om gratis relevante trainingen te volgen bij PGO Support.
  • En onthoud, het werk is soms confronterend maar enorm dankbaar!

Meer weten of reageren? Denk niet langer na, maar neem gerust contact met ons op!
Stuur je vragen en/of korte motivatiebrief&CV naar onze vrijwilligerscoördinator