Boeken over Borderline

Samenhangende behandeling van Borderlinepatiënten. Soleren in een bigband

Aan dit boek, geschreven door Erwin van Meekeren, hebben Paul Ulrich (bestuurslid Stichting Borderline) en Yoram van Maaren (Raad van Advies Stichting Borderline) meegewerkt. Zij hebben de rol vervuld van meelezer. Deze recensie (terug te vinden in tijdschrift voor psychiatrie 10-12-2010) bespreekt het boek en de behandeling die Erwin van Meekeren voorstelt waarin er flexibele ruimte binnen de behandeling dient te zijn maar wel met vaste ijkpunten waar iedereen zich aan heeft te houden. Het boek is voor hulpverleners, (beginnende) psychiaters, maar ook voor managers om ‘anders’ te kijken naar de behandeling van mensen met de diagnose BPS.
Meer info en Recensie

Omgaan met Borderline: Een praktische gids voor naast betrokkenen

Dit boek behandeld de diagnose Borderline en gaat in op de symptomen. In het boek wordt gesplitst in twee delen. Enerzijds een stuk theorie, anderzijds de praktijk. Het boek is geschreven door Hans de Jong, waarnemend voorzitter en penningmeester van Stichting Borderline en Erwin van Meekeren.
Dit boek kopen bij bol.com
Recensie

De Borderline gids

Dit boek, geschreven door Randi Kreuger, is een praktische ondersteuning bij de dagelijkse omgang met iemand met een borderline-persoonlijkheidsstoornis.

De Kleuren van zijn

Dit boek, geschreven door Anne Vogy, is een autobiografisch verslag van iemand met de diagnose BPS.