Brian stelt zich voor

Mijn naam is Brian Abbes, 25 jaar oud en graag stel ik mij aan je voor! Momenteel ben ik met ontzettend veel plezier tweedejaars student HBO Social Work aan de Avans Hogeschool in Den Bosch.

Mijn link met borderline is mijn eigen diagnose die ik kreeg toen ik 22 jaar oud was. Na uiteindelijk een intensief MBT-traject (Mentalization Based Treatment) en onder andere de combinatie met mijn huidige opleiding, heb ik een hele mooie ontwikkeling doorgemaakt, grote stappen gezet.

Een belangrijk onderdeel van mijn leven is muziek, omdat ik hierin altijd mezelf heb kunnen uiten, een plek om onvoorwaardelijk jezelf te kunnen zijn. Vanaf mijn achtste bespeel ik ook met veel liefde en passie de drum, waarmee ik nu nog steeds actief ben in verschillende bandjes. Van progressieve rock, soul tot en met nederpop, je mag mij er wakker voor maken. Muziek is voor mij gevoel en emotie, wat ik ook wil overbrengen wanneer ik bijvoorbeeld mag optreden.

Dat brengt mij ook bij een van mijn andere passies, het geven van voorlichtingen over borderline, met als doel anti-stigmatisering. Ook bij bijvoorbeeld voorlichtingen is gevoel en emotie wat ik mensen wil meegeven, ik wil je raken. Dit samen met theorie, context, nuance, ervaringsverhalen en op laagdrempelige wijze ‘simpelweg’ met elkaar het gesprek aangaan.

Vorig jaar ben ik bij mij op de opleiding begonnen met het geven van deze voorlichtingen en hoop ik dit de komende jaren uit te breiden. Zo ben ik nu ook bezig met het organiseren van een zogenaamd ‘anti-stigmacafé’ op Avans. Dit alles doe ik in samenwerking met een van de docenten, die tevens voor lange tijd mijn sociotherapeut is geweest tijdens mijn MBT-traject, Dieke Roodbeen. Dieke en ik hebben een mooie band op weten te bouwen, waar ik ook ontzettend dankbaar voor ben, voor mij een mooie weergave van mijn groei de afgelopen jaren.

Vanuit de opleiding loop ik nu een stage van één dag in de week. Na even zoeken, mag ik nu met veel motivatie mijn stage uitvoeren bij Stichting Borderline. Ik kijk er naar uit verschillende taken op te pakken, te groeien als beginnend Social Worker en dit studiejaar een mooie bijdrage te leveren aan de organisatie.