Hulp bij vinden werk/activiteiten

Twee trajectbegeleiders bij Arkin komen vertellen over hun werk, en wellicht kunnen ze je helpen met het vinden van dagbesteding, vrijwilligerswerk of betaald werk.

Margreet: ‘Heb je een wens om een betaalde baan te vinden? Individuele Plaatsing en Steun (IPS) wordt binnen Arkin aangeboden aan cliënten die in behandeling zijn. IPS is een manier om snel uit te zoeken wat voor een werk je wilt doen, welke werkomstandigheden en werkomgeving voor jou ideaal zijn en om te proberen zo snel mogelijk de door jou gewenste betaalde baan te vinden. De IPS-coach maakt deel uit van het behandelteam en biedt je hierbij ondersteuning en blijft je steunen, ook als een baan gevonden is. Jouw wens staat centraal, ongeacht wat anderen daarvan vinden.’

Guanita: ‘De trajectcoach Participatie is er voor jou om te helpen jouw week zinvol en plezierig in te vullen met activiteiten en/of vrijwilligerswerk die jou hopelijk (o.a.) een gevoel van eigenwaarde geven, plezier in je leven, je mensen ontmoet en zelfvertrouwen krijgt. De bezigheden kunnen uiteenlopen van sporten naar klussen of van trainingen volgen naar assisteren in een buurthuis. Misschien kom je wel achter een lang verborgen hobby als mozaïeken, of ontdek je een nieuwe passie als koken. Samen komen we erachter wat jij wilt!’

Het Café is er voor iedereen die zich op enigerlei wijze betrokken voelt bij de psychiatrie. De toegang is vrij.

Waar? Herstelcafé Café in Zuidoost, georganiseerd door VriendGGZ.
Wanneer? Woensdag 21 juni 2017, 15.00 uur – 18.00 uur

Klik hier voor meer informatie en een routebeschrijving.